woensdag 23 februari 2022

Momentopnames...

 

In mijn ogen is de moeilijkste vraag om een antwoord op te geven, 'Hoe gaat het?'. Hoe 'het' gaat, is namelijk heel erg afhankelijk van het moment. Ik kan wakker worden en me fantastisch voelen en een paar uur later voel ik me down en lusteloos.

Het wordt ook beïnvloed door wat er op dat moment speelt in mijn leven. Op dit moment zit ik bijvoorbeeld weer tegen een nieuwe MRI aan (4 maart, uitslag 10 maart) en dat alleen zorgt ervoor dat ik me over het algemeen wat minder lekker voel.
De stress die een op handen zijnde badkamer- en toiletrenovatie met zich meebrengen, helpen ook niet om me goed te laten voelen. 

Maar als dan de zon weer schijnt en ik een paar keer per dag naar buiten ga en vriendelijke mensen tegenkom met wie ik 'nietszeggende' praatjes heb gemaakt, dan kan dat mijn dag weer helemaal goed maken.

Ook als ik mijn eigen keuzes maak, beïnvloedt dat mijn stemming gunstig. En als ik gedaan heb wat ik me voornam, ook dat maakt me blij. Niet dat ik me maar altijd 'blij' moet voelen, want erachter komen dat ik 'groei' en iets geleerd heb, of aan het leren ben, geeft me ook een boost waardoor mijn antwoord op de vraag eerder aan zal geven dat het goed gaat met me. 

Het hierover nadenken heeft ervoor gezorgd dat ik het in mijn eigen vraagstelling eerder formuleer door te vragen naar wat iemand bezighoudt.

Een eenduidig antwoord is er dus niet, maar over het algemeen voel ik mij goed en een bevoorrecht en gezegend mens. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten