vrijdag 2 maart 2012

Herprogrammeren

Ik ben gewend om op een bepaalde manier te reageren en me op een bepaalde manier door het leven te bewegen. Ik ben dat nu aan het aanpassen. Zo probeer ik alleen te reageren als me iets gevraagd wordt en niet altijd overal op te willen reageren en overal een mening over te hebben. Ik hoef me niet zo te bewijzen. Ik mag er ook wel zijn zonder die bewijslast.


In 2007 heb ik een Human Design consult gehad bij Guido Wernink. Ik weet nog goed wat een rust ik voelde toen ik daarna in de tram op weg naar huis zat. Het is allemaal goed zoals het is. Mijn manier van reageren op zaken klopt bij mij als persoon. Mijn oordeel erover is misschien dat het kinderachtig is om te mokken, maar het nodigt de ander uit om mij te vragen wat er is en dat heb ik precies nodig om mijn mening te kunnen geven. Ik ben een emotionele manifesting generator. Het consult heeft mij geleerd dat ik moet wachten en bij mezelf moet nagaan of ik een respons voel. Zegt mijn gevoel dat het goed is. Dat is nu heel erg belangrijk voor me. Dat kan een respons op van alles zijn, iets dat ik lees of wat voor eten ik ga nemen. Ook daarom is het zo belangrijk om contact met mijn gevoel te maken. Mijn gevoel en daarmee respons is de autoriteit in mijn leven.

Ik heb tevens een living your design training gevolgd en nog meer werd me duidelijk over mezelf, ook o.a. over mijn gevoeligheid. Wat dat betreft ben ik wat hardleers. Het is al een aantal keren met me besproken, maar nog nooit echt aangekomen heb ik gemerkt. Voor het eerst al gezegd in 2004, door een natuurtherapeut bij Tiel. Via een collega van de KLM terecht gekomen. Daarna ook in het Human Design consult aan de orde gekomen maar daar verwoord als erg sterke intuïtie. Afgelopen oktober is het voor het eerst echt aangekomen, geland.


                              de groep waarmee ik de living your design training heb gevolgd.


Ik heb mijn strategie altijd in mijn achterhoofd gehouden. Het is ook de reden waarom ik zo lang bij mijn oude werkgever ben gebleven. De manier waarop ik er gestopt ben, klopt helemaal met mijn strategie. Die innerlijke stem is soms zo ontzettend duidelijk, moet er alleen nog naar leren luisteren en erop vertrouwen. En heel erg veel geduld hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten