woensdag 22 februari 2012

Eten

Voeding speelt een heel belangrijke rol in mijn leven. Het hangt van mijn voeding af of ik mij prettig voel of niet. 

En helaas is het allemaal niet vanzelfsprekend. Voeding waarvan je verwacht dat het goed voor je is, is voor mij niet goed, mijn lijf behandeld het alsof het wordt aangevallen door een virus. 

Zo heb ik afgelopen dagen weer even mogen ervaren dat mijn lijf nog niet toe is aan knoflook en broccoli.

Zo zou je waarschijnlijk ook verwachten dat sinaasappels en appels goed voedsel is, maar voor mij dus niet. En zo zijn er ongeveer 30 voedingsmiddelen waar ik niet tegen kan.

Er is goed mee te leven, maar ik zou best eens gewoon iets willen kopen als ik onderweg ben en dat is dus nu bijna niet te doen. Moet altijd heel goed opletten op wat er allemaal aan een produkt toegevoegd is. 
Back to basics dus maar. 

In het begin heb ik me heel erg verbaasd over alle rotzooi die aan voeding wordt toegevoegd en wat je dus ook zo maar jarenlang allemaal naar binnen werkt. Hoe je jezelf gewoon vergiftigd. In het begin was het ook zo lastig om boodschappen te doen. 
Inmiddels ben ik het wel gewend en D. ook en we zijn er ook al hartstikke handig mee, we eten eigenlijk altijd lekker, maar de laatste tijd heb ik niet zo'n zin meer om weer iets te verzinnen om te koken en dat gedoe rond eten. 
Mijn schoonmoeder heeft ons bijv. uitgenodigd voor een etentje in een restaurant en dat is dan weer zo'n gedoe dat ik eigenlijk het liefst maar niet ga. Maar ik wil ze ook weer niet teleurstellen, dus maar even de tandjes op elkaar en mijn verboden lijstje doorgeven en erop hopen dat ze niet per ongeluk toch iets door mijn eten doen wat ik niet mag hebben. 
Is ook weer een mooie oefening in loslaten ;-).

Ben al heel lang in behandeling voor die intoleranties bij mijn orthomoleculair arts, maar het is dus nog niet aangeslagen helaas....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten