vrijdag 3 februari 2012

Synchroniciteit

Wat een mooi begrip vind ik dit, synchroniciteit. De ervaring van dit begrip bedoel ik dan. Gister heb ik dit even heel sterk ervaren, toen ik eigen huis magazine ontving en er een volledige pagina over ontslag en eigen woning in aantrof met allemaal tips over maatregelen die je kunt nemen bij het kwijtraken van je baan.
Enigszins open deuren, want ik had ze al bedacht en met een vriendin, S., besproken, maar toch.

Mooie op mijn Happinez scheurkalender van vandaag:

"Je hoeft de wereld niet in je greep te hebben, je hoeft je er niet tegen te verweren."

en woensdag was er ook al zo'n mooie op een andere kalender:

"It is not a matter of doing. It is not even a matter of what you desire. All of that is insignificant with the reality of what you are. It unfolds beyond all you've learned."

Het gaat voor mij ook heel sterk erover dat ik er op mag vertrouwen dat alles goed komt. Dat alles wat er sinds maart 2010 gebeurt (en zelfs al eerdere ervaringen, alles wat er in mijn leven gebeurd is dus gewoon) met elkaar samenhangt en zo bedoeld is. Dat alleen al geeft me rust en vertrouwen en is voor mij een teken dat ik met geduld mag "hangen" in dit gevoel en het mag laten gebeuren.

Fijne ervaring!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten