woensdag 8 februari 2012

Kameleon

Ik begin het steeds beter te begrijpen, nu nog mee om leren gaan ;-).

Ik vind het zelf nogal aanstellerig klinken om te zeggen dat ik hooggevoelig ben, maar je zal er maar last van hebben! En dat is nou juist hoe ik er natuurlijk niet tegenaan moet kijken. Maar ik moet nog leren hoe ik er mee om moet gaan, dan zal ik er juist ook mijn voordeel mee kunnen doen. Het kwartje begint wel eindelijk een beetje te vallen. Ik zie nu beter wat ik eigenlijk doe en dat de ME/CVS daar een resultaat van is. Dat is al eens tegen me gezegd en ik zie dat nu zelf ook.
Wat ik eigenlijk doe is altijd mijn antennes uitzetten om zo de signalen uit mijn omgeving op te vangen om me zo goed mogelijk aan te passen. Het is een overlevingsmechanisme, hartstikke fijn, maar in dat proces ben ik wel het contact met mezelf kwijt geraakt. In het contact met anderen, heb ik geen contact meer met mezelf.  Mijn "aardedraad" is ver te zoeken en het kost het mij enorm veel energie. Wat voel ík eigenlijk en waar heb ík behoefte aan, dat vind ik veel moeilijker te achterhalen en te zeggen. En dat is wel precies waar ik nu naar op zoek ben.

ik ben onderweg....   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten