dinsdag 3 maart 2015

Hoop doet leven

Verwonderlijk hoe je lijf en geest samen functioneren en elkaar beïnvloeden. Je hoort soms wel eens hoe mensen hun levenslust en/of hoop verliezen. 
Ik ben zo enorm dankbaar voor mijn positieve en levenslustige spirit, want ik ben ervan overtuigd dat dat een heel belangrijk aandeel heeft in het overleven.

En misschien houd ik mezelf daarmee wel voor de gek, maar dat is dan maar zo. Het zorgt er dan in ieder geval voor dat ik me goed voel en ook voor mijn omgeving is het prettig. Bovendien is de uitdrukking 'Hoop doet leven' er niet voor niets.
Geloof trouwens ook niet dat ik mezelf daarmee voor de gek houd. Volgens mij weten wij mensen nog niet half hoe sterk gedachten en gevoelens zijn en hoeveel invloed ze daarmee hebben op ons functioneren.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten