vrijdag 21 november 2014

Wintertijd

In 'Nog meer slaap...' schreef ik voor het laatst over mijn slaapzaken. In die blogpost deelde ik onder meer onderstaand artikel.


Met ingang van de wintertijd is 22.00 uur toch weer 23.00 (zomertijd) geworden, terwijl ik dat nou juist teruggedraaid had. En ik vind het nog niet zo makkelijk om daar aan te wennen, heb ik gemerkt. Ik heb er dan ook echt wat meer tijd voor nodig, ook al gaat het maar om een uurtje. Maar het lukt vast vóór de zomertijd weer ingaat.
Verder schreef ik er ook over dat ik weer met meditatie begonnen ben. Het 'zitten' gaat heel erg goed. Ik heb het wel wat aangepast, want behalve de meditatie, waarin ik me overigens beperk tot anapana, oefen ik nu ook mijn hartcoherentie, en ik doe dat niet meer op mijn meditatiebankje maar gewoon in mijn luie stoel, omdat ik dan beter kan buikademhalen.

Met hartcoherentie ben ik in contact gekomen via Daphne Wiersma. Bij haar heb ik een keer een workshop hartcoherentie gevolgd en dat is altijd blijven hangen. Met de komst van de Inner Balance-app heb ik via haar een stekkertje aangeschaft en nu kan ik heel makkelijk met behulp van mijn telefoon oefenen.

Dus elke ochtend doe ik meteen na het opstaan anapana en hartcoherentie en vervolgens draai ik de rest van mijn ochtendritueel af. Een heerlijk relaxt begin van mijn dag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten