dinsdag 2 oktober 2012

Op weg naar herstel...(1)


Er is een aantal mensen dat denkt dat ik nog 'even' moet revalideren en dat ik dan weer vrolijk verder kan met mijn leven. Dat is in zekere zin waar. Ik heb zo'n 10 tot 15 jaar 'gekregen' van de neurochirurg. Hij heeft namelijk niet alles weg kunnen halen, 95% wel, dus er zit nog 5%. En dat moet gemonitord worden elk half jaar door middel van een MRI.

Nu doe ik er vanzelfsprekend alles aan wat in mijn macht ligt om te voorkomen dat het weer zou gaan groeien.

Bijna direct nadat ik thuis kwam heb ik "U kunt meer dan u denkt" van Hans Moolenburgh sr. aangeschaft, bij wie ook Karel Glastra van Loon onder behandeling is geweest, zoals te lezen is in "Ongeneeslijk optimistisch" van zijn hand. Hans Moolenburgh pleit in zijn boek voor een alternatieve behandeling naast de reguliere medische behandeling van kanker. Ook verwijst hij, onder andere, naar de Simontontherapie die zich heel succesvol heeft bewezen. "Op weg naar herstel" is dan ook eveneens in mijn bezit en gelezen. 

Met de tips en methoden uit dat laatste boek ga ik de komende tijd aan de slag.

(wordt vervolgd)

1 opmerking:

  1. Wat goed dat je zo positief bent.. 95 procent lijkt best veel maar dan lijkt die 15.jaar niet in verhouding ( vind ik) zou in mijn beleving meer moeten zijn... Erg heftig zo'n gegeven maar nogmaals ik vind je sterk!

    BeantwoordenVerwijderen