zondag 8 januari 2012

Loslaten/vertrouwen

Lichte paniekgevoelens maken zich van mij meester. Want het is nu januari en dat is de laatste maand dat ik nog een salaris ontvang. Volgende maand is het over en hoe moet het dan?

Loslaten vind ik toch wel het moeilijkste dat er is. Ik heb het idee dat ik nu een beetje op de proef gesteld word. Houd ik het ook nog vol nu de druk hoger wordt?

Toen ik net ziek was, moest ik wel loslaten, ik kon gewoon niets meer, dus alles moest ik aan anderen overlaten en me er niet mee bemoeien. Maar nu vind ik het toch wat moeilijker om die controledwang te laten voor wat het is.

Dat ik een controlfreak ben, wist ik al, maar nu mag ik in de praktijk leren om daar afstand van te nemen en dat is toch even andere koek.....

Alhoewel, ik oefen ook in de praktijk met loslaten bij de Thai yoga masseur. Daar moet ik echt letterlijk loslaten en hem de bewegingen laten maken, mooie oefening....

3 opmerkingen:

  1. Hee meis,
    Kan me voorstellen dat het even slikken is...
    Toch komt er altijd weer iets anders, gaan er nieuwe deuren open...Lieve schat, het komt goed.

    Liefs,

    Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ps. Mag je spelt/karnemelk/bakingsoda eten?

    Xmaaike

    BeantwoordenVerwijderen