vrijdag 20 januari 2012

Vooruitgang

Heb een boodschap gedaan bij de natuurwinkel en ben met mijn boodschappentas (!! geen boodschappentrolley) weer onderweg naar huis. Ben met de bus naar de winkel gegaan en loop vanaf de bushalte weer naar huis. Plotseling word ik me er heel erg bewust van hoe gelukkig ik mezelf mag prijzen dat ik hier zo loop. Dat ik er van mag genieten.

Nog niet eens zo heel lang geleden was dat helemaal niet vanzelfsprekend. Het tillen van de boodschappentas van z'n 7 kilo is al een hele prestatie, dat voel ik dan ook nog wel in mijn armen.  Dat ik boodschappen heb gedaan, is al een heel ding. Ben ik pas weer sinds een paar weken aan het doen. Voorheen deed ik alleen boodschappen bij de Hofwebwinkel een internet webwinkel voor biologische voeding. Zij brengen de boodschappen elke zaterdag aan huis. Nu gebruik ik hofweb eigenlijk alleen nog voor de heerlijke yoghurt voor D. en voor de zwaardere produkten, zoals pakken rijst- en havermelk.

Net als schoonmaken. Mijn moeder kwam sinds een klein jaar altijd de schoonmaakwerkzaamheden doen. Nu ik sinds eind oktober fulltime thuis ben, heb ik dat weer zelf opgepakt, samen met D.. Ik was er een beetje bang voor dat ik door minder te doen (geen reis meer naar het werk en werken) ik een terugval zou krijgen, maar niets is minder waar. Het heeft me juist heel erg goed gedaan. Ik denk nu zelfs dat ik misschien wel te snel weer aan het werk ben gegaan. Ik heb die rust gewoon heel erg hard nodig gehad en nog steeds!


Ik durf nu pas weer te zeggen dat het goed met me gaat. Dat heb ik heel lang niet gekund. En ik zal er altijd op moeten blijven letten en mijn leven er op aanpassen, maar dat is een kwestie van wennen en ik wil dat ook. Ik wil het ook niet meer zo doen zoals ik het deed. Ik vind het heerlijk om meer rust in te bouwen en geen haast meer te hebben en dat ook niet meer om me heen te hebben. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten